Kako dodatno podržati mlade u planiranju karijere? Kako podržati mlade koji nisu u sistemu obrazovanja niti su uključeni na tržište rada* kojih je oko 15.5 % u Evropi, i oko 20% na nivou Srbije.
Iako je u mnogim zemljama socijalno preduzetništvo dokazalo svoju održivost i isplativost, postavlja se pitanje: mogu li ili trebaju li svi biti preduzetnici i ako je tako da li se preduzetnik rađa ili stvara?
U nameri da da doprinos razvoju socijalnog preduzetništva, i njegove benefite predstavi kao potencijal za pružanje podrške mladima u NEET situaciji, Beogradska otvorena škola sprovodi projekat E4NEETs (Jačanje struktura podrške mladima u NEET situaciji u oblasti preduzetništva).
U periodu od 31.01. do 2.02.2023. godine, u sklopu Erasmus + projekta E4NEETs tim Beogradske otvorene škole učestvovao je na partnerskom sastanku u Montreju u Francuskoj. Na sastanku su predstavljeni prvi rezultati programa radionica i treninga za osnaživanje mladih u NEET statusu, a koju je metodologiju razvila Beogradska otvorena škola u saradnji sa SOS Pulse grupom. Kroz ovaj program do sada je uključeno preko 50 trenera i mladih iz Španije, Severne Makedonije i Francuske, koji su kroz interaktivne radionice imali priliku da unaprede svoje veštine upravljanja karijerom, upoznaju se sa alatima koju su potrebni za kvalitetno otpočinjanje samostalnog poslovanja, ali i da preispitaju i izmere svoje kompetencije u pogledu „preduzetničkih voda“. U narednim mesecima, očekuje nas još intenzivniji rad u nameri da dopremo do mladih koji imaju smanjenje društvene prilike, a žele da se okušaju u preduzetništvu.
Projektom „Jačanje struktura podrške mladima u NEET situaciji u oblasti preduzetništva“ kojim koordinira grupa SOS Pulse iz Francuske, a pored Beogradske otvorene škole, partneri na projektu su i Agencija za održive mediteranske gradove i teritorije (AVITEM, Francuska), Privredna komora grada Terasa (Španija), Lokalna misija Marsej (Francuska), i Nacionalni omladinski savet (Severna Makedonija).
*NEET MLADI – mladi koji nisu u formalnom sistemu obrazovanja, radnom odnosu ili obuci