Civilno društvo predstavljaja važan korektivni alat i alarm za ukazivanje na nepravilnosti sa kojima se društvo danas suočava. Svojim delovanjem organizacije civilnog društva zagovaraju interese svih nas, ali i omogućavaju da se glasovi građana/ki čuju, prepoznaju i uvaže. Kako bi organizacije civilnog društva mogle da dođu do što većeg broja ljudi, informišu javnost o svojim aktivnostima i podstaknu ih da uzmu učešća u procesu donošenja odluka, neophodno je da se toj javnosti na pravi način i obrate.
Komuniciranje organizacija civilnog društva sa javnostima važno je zbog veće vidljivosti, promocije i prepoznatljivosti njihovog rada. Da bi se uspešno prenela poruka neophodno je koristiti kanale i alate komunikacije koji su prilagođeni javnosti kojoj se obraćamo. Kanali komunikacije predstavljaju važan način za slanje poruke i mogu biti različiti - direktna komunikacija ili razgovor, oglašavanje na sajtu ili društvenim mrežama najčešće su korišćeni kanali, dok alatima poput brošura, plakata, materijala poruku prenosimo do ciljane javnosti. Jedan kreativni proces u kome nastaje komunikaciona strategija podrazumeva prikupljanje i inkubaciju informacija, zatim nastajanje ideje, integraciju i najzad ilustraciju kojom se organizacija ili medij predstavlja odabranoj javnosti.
Za organizacije civilnog društva koje deluju na lokalu, pronalazak pravog načina za komunikaciju sa ciljanom zajednicom ili ostvarenje kontakta sa već profilisanim medijima koji bi mogli dalje da prenesu njihove poruke, često može biti izuzetno težak. Upravo zato je važno osnažiti lokalne aktere i uputiti ih na konkretne alate i strategije koje mogu da koriste kako bi što efikasnije svoj rad promovisali i podelili sa ciljanom zajednicom.
Prva obuka u okviru novog EU Resurs centra za civilno društvo u Srbiji organizovana je na temu “Komunikacija sa medijima i civilno društvo – kome su namenjene naše poruke” za predstavnike sedam organizacija koje se bave unapređenjem života osoba sa teškoćama u razvoju. Obuka je organizovana za predstavnike udruženja: “Zadrugarstvo” iz Kragujevca, “Rime” iz Zaječara, “Svetionik u plavom” iz Novog Sada, “Putnici” iz Aranđelovca, “Best Buddies” iz Beograda, “Naš svet” iz Leskovca i „Naše kuće“ iz Beograda. Ove organizacije će u narednom periodu formirati mrežu organizacija sa ciljem unapređenja položaja osoba sa teškoćama u razvoju. Organizacija „Naša kuća“, koja vodi proces formiranja mreže, u narednom periodu će uključiti u proces proizvodnje i radnog angažovanja osoba sa teškoćama u razvoju i predstavnike ovih šest organizacija.
EU Resurs centar za civilno društvo u Srbiji, u naredne četiri godine, nastojaće da pomaže rast i razvoj organizacija civilnog društva i neformalnih grupa kroz unapređenje njihovih kapaciteta – treninge i programe mentorstva.